23 Ekim 2014 Perşembe

Do Re Mim



''Müzik ruhun gıdasıdır.'' demişler. Misal ocakta, ateş üstündeki demliğin içinde fokur fokur kaynayan suyun senfonisi; ince belli bardağa ortaklaşa doldurulan dem ve suyun düeti; çay kaşığının çay bardağında devinirken çıkan şıkırtısı; bardağı ince belinden kavrayıp ağzınızın ucuyla içerken, dudaklarınız yanmasın diye içe çekilirken çıkan höpürtüsü (bu olmadı), sıcak ve demli çayın tadını aldıktan sonra içten gelen bi şükürle ağızdan çıkıveren bi ''elhamdülillah'' ... İşte bunlar hep musiki azizim. Dışarıda aramayın. Musiki demlikte.

Neyse asıl konumuz mim' di. Üstteki durumdan mim'e nasıl geçeceğimi bulamadım dolayısıyla doğrudan konuya gireceğim. Zat-ı muhteremin birisi -ki öğrendiğimize göre adı Bir Notum Var mış- Hanım Kız 'ı mimlemiş, Hanım Kız da ''amaan uğraşamam şimdi şunu mimle bunu mimle. En iyisi okuyan herkesi mimleyeyim'' demiş. Biz de okumuş bulunduk. Ne yapalım yazalım dedik. Yazalım.




1) Müzik denildiğin de aklınıza gelen tek kelime nedir?

El Cevap: Eğer ''ilk kelime'' diye sorsaydın sana yazının ilk paragrafına bak derdim ama tek dediğin için ''Kainat'' diyorum. Kainat bir uyumdur; kainat bir dengedir; kainat bir senfonidir; kainat üflenen bir neydir.

2) Hiç müzikten bıktığınız oldu mu veya dinlemeye ara verdiğiniz ?

El Cevap : Sen hiç günde otuzbeş öğün kuru fasulye yedin mi? Daha da bi şi demiyorum.

3) Hayatınız boyunca hayranı olduğunuz bir ses sanatçıcı oldu mu ?

El Cevap : Hayır olmadı. Ne bulursam dinlerim. Hangi sanatçının hangi parçasını seversem onu dinlerim. Bir kaset alıp sonra çevirip çevirip dinleme devri bitti. :)

4) Kitap okurken müzik dinler misiniz?

El Cevap : Hayır. Aynı anda birden fazla şeye odaklanmak zor. Kitap okuyacaksam kitap okurum, müzik dinleyeceksem müzik dinlerim. Mesela otobüste giderken de kitap okuyamam ama bir tek çay içerken poğaça yiyebiliyorum. Bunu yapabiliyorum.

5) Çok klasik ama sormak istiyorum. Sizin türünüz hangisi ?

El Cevap : İnsanım ben insan. O değil de genelde yabancı dinliyorum. Hatta sürekli National Geographic izliyorum. Böyle belgeseller falan. Evet yabancı dinlerim genelde tür ayrımı yapmadan. Türkçe müzik te dinlerim elbet ama her şarkıcının şarkısını da değil. Rock, Metal, Pop, Enstrumantal,Sagopa Kajmer vb.

6) Asla dinlemem dediğiniz bir tarz var mı ?

El Cevap : Arabesk. Bu tarzla ergenus zamanlarımda tanıştım.Dinledim dinledim dinledim. Epey bi Orhancı olmuştum. Sonra bi baktım bu tür insanı dibe çekiyor, umutsuzluklara sürüklüyor. Sonra dedim ki benim işim umutsuzlukla değil. Benim işim hüzünle, benim işim efkarla.

7) Size ''bir şarkıcı olsanız kim olmak istediniz?'' desem.

El Cevap : Hiç düşünmedim. Belki düşünmüşümdür ama şimdi aklıma gelmiyor. En iyis bir enstruman çalabilseydim güzel olabilirdi.

8) İmkanınız olsa ülkemizde müzikle ilgili neyi veya neleri değiştirmek isterdiniz?

El Cevap : Elime bi çalı süpürgesi alır, şarkıcıyım diye ortalarda gezinenleri alır karşıma : ''Söyle bakalım Dönülmez Akşamın Ufkundayız. Söyle bakalım Uzun ince bir yoldayım.'' Patır patır dökülenleri çöpe atardım herhalde.

9) ''Bu şarkı benim'' dediğiniz  bir şarkı var mı ?

El Cevap : YOK ama eskilerden hep aklımda duran bi şarkı var. BURADA. Çok çok sevdiğim söylenemez ama duruyor işte bi kenarda.

10) Tv'lerde bol bol yayınlanan Talk Show programları hakkında ne düşünüyorsunuz ?Özellikle sunucusunun ses sanatçısı olduğu programlardan bahsediyorum.

El Cevap : Yetenek varsa, programın formatı da güzelse neden olmasın. Ancak bir ses sanatçısının müzikle ilgili bir program yapması sanki daha uygun gibi. Misal Demet Akalın' ın talk show yaptığını düşünebiliyor musunuz ? Aslında olabilir neden olmasın. Şarkı bile söylüyor. :)


Yoruldum. Ben çay içmeye gidiyorum. Kalın sağlıcakla.

4 yorum:

Hanım Kız dedi ki...

Hiç bu kadar keyifli bir yazı ile karşılaşacağımı ummamıştım :D Yazılarında sıkılmak mümkün değil. Ki ayrıca yazımı okuyup da dikkate aldığın için ayrıca teşekkür ediyorum :) Bide Çay ile poğaça yiyebilmene çoook şaşırdım :D

Adsız dedi ki...

.Hanım Kız : Beğendiğine sevindim. Evet çayla poğaçayı beraber yiyebiliyorum ama bazen karıştırdığım oluyor : Önce çay mıydı yoksa sonra poğaça mıydı ? gibi ama bir şekilde aynı noktada buluşturuyorum ben onları. :D

Pabuc dedi ki...

Şarkı bile söylüyor :))))

Adsız dedi ki...

.Pabuc : Kim ben mi ? Ben öyle şeyler yapmam; acırım insanlara. :))

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites