3 Ocak 2015 Cumartesi

Sizin Memleketin Nesi Meşhur?



Birisi bize ''sizin memleketin nesi meşhur?'' diye sorsa aklınıza neler gelir ? Misal benim aklıma höşmerim gelir. Diğerinin aklına deniz kıyıları gelir. Öteki memleketinin kebabını hatırlar.

Hemen hemen herkes gibi aklınıza yiyecekler, içecekler, gezilip görülecek yerler gelir.

Acaba kaçımızın aklına memleketimizin düşünürleri, şairleri, romancıları, bilim adamları vb. gelir?

+ Oooo bizim memleketin Necip Fazıl' ı meşhurdur.
- Biliyor musun Nazım Hikmet bizim kasabada doğmuş.
+ Bizim memleket deyince aklıma Cahit Arf gelir... vb

Gelmedi değil mi? Gelmez. Benim de gelmedi. Ne kadar acıklı....

Acaba millet olarak işimiz gücümüz yemek, içmek ve gezmekten mi ibaret?

Bir gün bu soru sorulduğun da gözümüzü kırpmadan bilim adamı, şair, romancı, düşünür isimlerini sıraladığımız da tekrar konuşuruz.

Allah bize akıl fikir versin.


6 yorum:

Pabuc dedi ki...

Bizim buraların susuzluğu ve toprağa bir damla kar düşmemesi meşhur :)

Adsız dedi ki...

.Pabuc : o zaman ''inşallah bi gün bi kar memleketine taşınırsın'' diyelim mi? :)

Hakan Rapoğlu dedi ki...

Güzel bir noktaya değinmişsiniz, teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

.Pirazizli: Rica ederim.

öykü dedi ki...

bızım memleket lafına bozuluorum ben de
bızım memleketımız bir zaten Türkiye
anca dogdugun yer neresı nerelısın dendıgınde sehırler gırmelı devreye

cevap verıyorum benım kı Istanbul
ama madem soru memleketın dıye baslıyo oyle cevap vereyım bende

benım memleketımın trafıgı meshur :)

Adsız dedi ki...

.öykü : Kalıplaşmış bir kelime grubu olduğu için kullandım ve kastedilen de tabiki doğulan yerdi. :)

Ve evet illaki trafik. Bi de taşı toprağı altınmış diye duymuştum. :D :D

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites