27 Mart 2010 Cumartesi

90'lar Türkçe Müzik


Gecenin bu ileri alınmış saatinde gözkapaklarım yarı kapalı ,bir bilgisayara bir televizyona bakarken  Okan Bayülgen'in Disco Kralı'na denk geldim ve izlemeye başladım.Ama bu gece güzel bir konu vardı .Benim izlediğim kısmında 90'lardan bahsettiği ve benimde nostalji damarımı kabarttığı için takıldım kaldım.Biraz hüzünlü biraz da tebessümle izledim o günleri.90'ların aslında en önemli özelliği bir çeşit özgürlüğün başlamış olmasıydı.90'lara girdiğimizde hayatımıza özel televizyonlar da girmişti.İlk özel televizyon da Star'dı.Hatırladığım kadarıyla ilk yayına başladığında ilk kez Transformers çizgi filmi vardı ve müthiş sevinçle televizyonun karşısına geçmiştim.Ama bu yazıda 90'ların müziği var.Şimdi izlediğimde ve dinlediğimde kimi şarkıları tebessümle hatırlıyorum ve kimilerini de hala severek dinliyorum.Ve kendimce bir arşiv de oluşturmaya çalışıyorum.Şimdi o şarkıları dinleyince insan zamanın ne kadar çabuk geçtiğini farkediyor ve hüzünleniyor.

90'lı yıllara Türk müziğinin farklı bir atılım yaptığı yıllardı.Pop müzik iyice zirvelere çıktı.Değişik tarzlar denendi.Şimdi sevdiğimiz bir çok ünlü sanatçı o zamanlarda popüler oldu.Farklı türlerde farklı seslerde şarkılar piyasaya çıktı.En azından bir tek düzelik yoktu.Şimdi tebessüm ederek dinlediğimiz ve seyrettiğimiz bir çok sanatçıya o günlerde hayranlık duyuyorduk.80'lerden sonra 90'lar da güzeldi.


Şimdi hali hazırda 90'ları hatırlamışken ve uykumda kaçmışken biraz hafızamı yokladım ve biraz da araştırma yaparak 90'ların Türkçe ve yabancı hit parçalarını bir liste altında toplamaya çalıştım.Ne demişler söz uçar yazı kalır.Bu liste de bir yerlerde dursun.Hem belki internette arama yapanlara denk gelirlerse biraz yardımı dokunsun istedim.

90'LAR TÜRKÇE MÜZİK 

-Pınar Aylin-Deliler Gibi
-Levent Yüksel-Zalim



-Murat Kekilli-Bu Akşam Ölürüm
-Sibel Alaş-Adam
-Nazan Öncel-Aynı Nakarat
-Sertap Erener-Sevdam Ağlıyor
-Sezen Aksu-Hadi Bakalım/Ada Vapuru
-Soner Arıca-Vefasız
-Oya Bora-Ara Beni


 -Yonca Evcimik-Abone
- Seden Gürel-Devlerin Aşkı
-Rober Hatemo-Tanrım/Esmer
-Metin Özülkü-Seninle Olmak Var Ya
-Ayna -Ölünce Sevemezsem Seni 
-Cartel-Cartel 
-Gülay-Cesaretin Var mı Aşka
-Demet Sağıroğlu-Arnavut Kaldırımları
-Reyhan Karaca-Sevdik Sevdalandık
-Bendeniz-Ya Sen Ya Hiç
-Hakan Peker-Ateşini Yolla Bana
-Mustafa Sandal-Araba
-Asya-Olmadı Yar
-Candan Erçetin-Yalan
-Tarkan-Kıl Oldum Abi
-Emel Müftüoğlu-Faka Bastın
-Grup Vitamin-Ellere Var da Bize Yok mu ?
-Serdar Ortaç-Karabiberim
-Ayşe Ersoy-Sitare
-Mirkelam-Her Gece
-Barış Manço-Ayı
-Yeni Türkü-Vira Vira
- Gülşen-Be Adam
-Kerim Tekin-Karbeyaz

Şimdilik bu kadar yeter.Aklıma geldikçe ekleme yaparım... 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites