18 Şubat 2014 Salı

Benim Sinemalarim



İlk sinema deneyimimi hatırlıyorum. O zamanlar henüz ufacık tefecik içi dolu turşucuk zamanlarımdı. Amcam elimden tutmuş beni sinemaya götürmüştü. Bir açık hava sinemasıydı. Elimde Çamlıca Gazozum ön sıralardan birine kurulmuştuk. ''Yav acaba söylesem bir tane de gofret alır mı amcam ? '' diye de düşünmüştüm ama söylemedim. Alır mıydı almaz mıydı artık öğrenmem imkansız. Sinema perdesinde uçan bir adam vardı. Adı Süperman' di ve çok güzeldi. Adam uçuyordu len, resmen uçuyordu.

O günden sonra tee liseye kadar herhangi bir sinema deneyiyim olmadı. Belki de oldu ama ben hatırlamıyorum. Hatırladıklarım aşağıda yazılı. Lise ve sonrasında izlediğim filmleri aşağıda sıralıyorum :




* Titanic :





Titanik mi yoksa Taytanik mi orası hala meçhul olsa da Jack ve Rose' un batan aşkları. İzlenesi bir filmdi ve izledim. Hatta bir kaç kez izledim. Pek ormantik film izlemesem de bu bir miladdı.

* Blade :



Cem Yılmaz' ın  ''Her Şey Çok Güzel Olacak '' filmine bilet alıp sonra salonları karıştırıp girilen film ve sonra onlarca defa izlenen film.

* Er Ryan' ı Kurtarmak :



O zamanlar bir kere sinemaya alışmıştık ve inadına güzel filmler de çıkıyordu. Biz de gidiyorduk. Bu da o güzel filmlerden birisiydi. Gerçekçi savaş sahneleri, kanlar, kopan kollar, bacaklar, bağırsaklar vb. Sinemada iki kat daha güzel.

* Mummy :



Bugün olsa para verip te sinemada izlemeyeceğim ama eğlenceli bir filmdi. Ama televizyonda yayınlansa kaçırmam. Tabi bir de Rachel Weisz vardı. Ne yapayım vardı işte.


* The Mask Of Zorro : Atonio Banderas' ı da sevmem Cathrine Zeta Jones' u da ama bedava film baldan tatlıydı. Biz de tatmıştık arkadaşla birlikte. Arşive bir film daha eklenmişti sadece. Yoksa buraya nasıl yazardım.

* Kahpe Bizans : Unutmak istediğim anlardan bir tanesi. Ben bu filme nasıl para verdim, nasıl izledim sinemada bilmiyorum. Biletime ilaç karıştırmış olabilirler. Bugün olsa, yarın da olsa izlemem. Sinirlerim bozuldu. Bir çay demleyeyim bari.

* Psyco : Pisikopat bir adam, cinayet, gerilim vs. Tamam itiraf ediyorum arkadaşlarımı bu filme gitme konusunda ben ikna ettim. Ama nerden bilebilirdim ki ? Sonradan defaatle bu hatam başıma kakılmıştı ama ne yapabilirim ki. O zamanlar spoiler nedir bilmez idük. Bir daha da zaten böyle hatalar yapmadım.

* Propaganda : Güzel Türk filmi örneklerinden ama niye illa öyle sahneler olmak zorundaydı. Niye Rafet El Roman o filmdeydi. Bunlar olmasaydı güzel filmdi aslında. Bir mesajı vardı. Mesajdan yana kaygılıydı. İzledik bitti.

* Matrix : Matrix nedir ? ''Ne yazık ki Matrix'in ne olduğunu kimse anlatamaz,onu kendin görmek zorundasın. Bu açıklanamaz, ama hissedersin. Hayatın boyunca dünyayla ilgili bazı şeylerin yanlış olduğunu hissetmişsindir. Ne olduğunu bilmezsin, ama o ordadır; beynine saplanmış bir kıymık parçası gibi... Seni deli eder...''

* Yüzüklerin Efendisi : Bir insan film izlemeye Matrix ve Yüzüklerin Efendisi' nden sonra başlamalı. Aksi takdirde tüm filmleri bu filmlerle kıyaslar ve ortaya azotlu bir netice çıkar. İzleyin izlemeyenleri silkeleyip kendine getirin.

* Halka :  Her telefon çalışında ''acaba yedi gün süremiz mi kaldı ? '' dedirten film. Korkusu, kurgusu, işlenişi vb. harikaydı. Özellikle gece seansında sinemada izlenmesi ayrıca hoştu. :)

* Yıldız Savaşları : Klonların Saldırısı :  O bir bilimkurgu klasiği, o bir jedi, o bir ışın kılıcı, o bir Yoda, o bir Darth Vader. Aşırı derecede güç içeren bir filmdir. Ancak tek başına izlendiğin de bir anlam ifade etmez. Diğer beş bölüm de izlenmelidir.

* Cehennemden Gelen :  Üniversitede bir akşamüstü ders çıkışı hovardalığı. Film Jhonny Depp içermektedir. Ayrıca Karındeşen Jack, kesilen boğazlar ve gerilim de içerir. İzleyecekseniz haberiniz olsun.


Bunun dışında aklıma herhangi bir film aklıma gelmiyor. Şimdilik bu kadar. Peki sizin en beğendiğiniz filmler hangileri ? Siz de benim gibi bilimkurgu, fantastik ve korku delisi olabilir misiniz ? :)


1 yorum:

cembaki dedi ki...

Yok aga senin kadar olamayız:)

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites