7 Haziran 2011 Salı

En Güzel Miras


Dürüst olmak gerekirse adamakıllı kitap okumaya üniversitenin ilk yılında başlamıştım.Yeni bir çevre,yeni bir yer,yeni insanlar,arkadaşlar ve yeniliğe alışma sürecinde kendimi kitap sayfalarına çok fazla gömmüştüm.Ve o zamanlarda o güne kadar okumadığım kitabı bir ay içinde okumuşluğum vardır.Türk klasiklerini bitirir yabancı klasiklere geçerdim.İlk zamanlarda etrafta samimi arkadaş popülasyonu  az olunca ve şehirde gezilecek mekan ; bende de harcayacak para az olduğundan çoğu zaman - özellikle kış mevsiminde - kitaplar arasında kaybolduğum çok olmuştur.


Öyle bir ilgiydi ki bu, kitapçıya girdiğimde-sadece bakmak için bile olsa- mutlaka bir iki kitap satın alır öyle çıkardım.Zaten o kitapçıya olan borcumu okul bittikten sonra ancak ödeyebildim. :)

-Abi bizim ne kadar taksit kalmış?
-4 taksit kalmış birader..
-Hmmmm....Azmış tamam o zaman şunları da ekle sıraya ... :D

Bu bu şekilde son sınıfa ve hatta sonrasına kadar sürdü.Zararda mıyım ? Tabiki hayır.O günlerin sayesinde şu anda onlarca kitabım var ve hepsi orda istediğim zaman okuyorum.Herkese de tavsiye ederim.Günümüzde e-booklar(elektronik kitap) popüler olmaya başladı ancak hiçbir şey normal bir kitabın yerini tutamaz.Bir tablet bilgisayarı kıvıramaz,üstüne kalemle çizikler atamazsınız.Elktroniklerde hepsi bir arada olabilir ama tüm kitaplarınızı kütüphanenize dizip seyretmenin zevkini alamazsınız. :)

Kütüphane demişken ; o günlerden bana kalan güzel bir idealim var.Bir gün bir evim olursa(büyük ihtimal kira) :) odanın birisini kütüphaneye çevirme niyetim var.Sırf kitaplardan oluşan güzel bir oda...Ne kadarını gerçekleştirebilirim bilmiyorum ama niyetliyim :)Şimdilik tüm kitaplarım bir dolabın alt boşluğunda ışığa kavuşacakları anı bekliyorlar.Arada tek tek onları alıp avluya çıkarıp güneşlendiriyorum ama gün gelecek hepsi tek tek özgürlüklerine kavuşacaklar.Umarım olur...
Ve düşünüyor ve umuyorum ki bir gün miras olarak geride kalanlara kocaman bir kütüphane bırakacağım.(Ki bol bol küfür etsinler arkamdan)  :D

Siz de durumlar nasıl peki ?

4 yorum:

BuRCu dedi ki...

Çok çabuk sıkılıyorum bir kitabın sonunu getirirken. Çoğu okunması gereken kitabı da okumamış olabilirim :) Bakmasını, göz gezdirmeyi seviyorum; ama bitirmek için okumaya başlasam da sonu gelmiyor. Sonunu getirebildiklerim kısa kısa makalelerden oluşanlar. Benim bir kütüphanem olamayacak bu durumda. Üniversitede ders için aldığım meslek kitapları, arada sırada aldığım kitaplar, bir de dergileri sayarsak; küçük çaplı bir kitaplık işimi görecek sanırım :)

Adsız dedi ki...

Ben de tam tersi diyebilirim.Benim içinse başlaması zordur ama başladıktan sonra bırakmam.Bir de sevdiğim bir kitapsa kaç sayfa olursa olsun okurum :) Yeterki başlayayım :D

BuRCu dedi ki...

Sevdiğim kitabı bulmak zor işte :) Akıcı olması lazım, tek bir olaydan bahsetmemesi lazım, lazım da lazım :) Çok bahane üretebilirim bu konuda kendi adıma.

egeria dedi ki...

bu ara evde, işte, metroda, parkta heryerde elimde kitap çevreden soyut bi şekilde yaşamaktayım =) belki de şu an elimdeki kitap neden oldu buna "Sil Baştan-Ken Grimwood" yada o sadece eski alışkanlığıma dönmem için ufak bi yardımda bulundu tam olarak bilemiyorum ama benim için ara öğün beslenme gibi bişi =DD

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites