17 Temmuz 2011 Pazar

Hem Robotum Hem Severim


Son bir kaç gündür kendimi filme,sinemaya vurdum.İki günde toplam 3 film izlemişliğim var.Bilgisayarın karşısında boş boş oturacağıma izlediğim filmler hakkındaki yorumlarımı anlatmaya karar verdim.Eğer izlemediyseniz belki bir fikir edinebilirsiniz.


WALL-E



Aslında pek huyum olmasa da arada sırada bu tarz filmleri izlemişliğim vardır.Dün de o günlerden biriydi.Hazır denk gelmişken izlemeye karar verdim.Acaba zaman kaybı olur mu diye düşünsem de izledim.Ve açıkça izlediğime pişman olmadım.Filmin konusu kısaca şöyle : Film anladığım kadarıyla 2710 yılında geçiyor.Dünya 2010 yılına gelindiğinde artık yaşanamaycak kadar berbat durumdadır.Hava neredeyse tamamen kirlenmiştir ve her yer insanların çöpleriyle doludur.Artık dünyada yaşayamayan insanlar büyük bir uzay gemisiyle uzaya kaçmışlardır.Gerideki tüm makineler ve robotlar kapalıdır.Sadece WALL-E isimli minik çöp robotumuz açık unutulmuştur.
WALL-E ise o gün bugündür her sabah kalkar ve işini yapar ; çöpleri sıkıştırır ve üstüste koyar.WALL-E nin günleri böyle geçerken bir gün insanların uzay gemisinden dünyaya canlı araştırması için yeni gıcır gıcır bir (dişi) robot gönderilir.WALL-E bu (dişi) robotumuzu gördüğünde devreleri yanar :) yani aşık olur.Robotlar aşık olur mu demeyin .Oluyor. İşte maceramız da bu saatten sonra başlıyor.(Dişi)robotumuz dünyada aradığı canlıyı buluyor ve geri dönüyor tabi WALL-E de arkasından.Ve macera başlıyor.
Filme bir sıfat yakıştırmak gerekirse kısaca '' ŞİRİN '' diyebiliriz.WALL-E'nin insansı,şirin davranışları;sevdiği kızın(robotun) peşinden gitmesi vs. sizi hiç sıkmadan anlatılıyor.Sonuçta bir(genelde çocuklara yönelik) animasyon olduğundan çok muheteşem bir şey beklemeyin ancak yinede filmin anlattığı çok şey var.Bu filmi çocuğunuzla beraber izleyip sonunda ''Bak oğlum/kızım eğer yerlere çöp atarsan işte böyle olur.'' diyebilirsiniz.2008 yapımı olan filme IMDb 8,5/10 puan vermiş ama ben o kadar bonkör olamayacağım.Benim puanım 6,5/10...Sonuç olarak izlenilmesi ve izlettirilmesi TAVSİYE EDİLİR....

İNCEPTİON



Başrolünü nam-ı değer yakışıklı abimiz Leonardo Di Caprio'nun oynadığı ; sizi bilinçaltı ve rüyalarla ilgili düşünmeye iten sağlam bir film İNCEPTİON...Filme konusundan daldığınızda ve filmin fragmanlarını izlediğinizde acaba yönetmen böyle bir konudan nasıl bir film mükemmelleştirmiştir diyorsunuz ancak şahsen ben beklediğim filmi bulamadım diyebilirim.Tabi bu durum filmin harikalığına gölge düşürmüyor.Filmin konusu kısaca şöyle : Dom Cobb insanların rüyalarında onların zihinlerindeki en değerli bilgileri çalan yetenekli bir hırsızdır.Son bir görevden sonra çocuklarına dönebilecektir.Son görevi ise bir insanın zihinine bir fikir aşılamaktır..
Lafı da falza uzatmadan film hakkında kısaca şunu söyleyeyim : Görsel efektler çok güzel.Kurgu daha iyi olabilirdi çünkü konu çok iyi.2010 yapımı filme İMDb 8,9/10 vermiş anca benim puanım 7,5/10...Sonuç izlenilmesi TAVSİYE EDİLİR ...:)

Yukarıdaki iki film izlediklerim arasında en iyi olanlar ve kesinlikle izlenilmeli.Ancak alttakiler ise eh işte dediğimiz türden ve belki sadece meraklıları tarafından izlenilecek filmler.Sadece konularını verip geçeceğim.

PRİEST



Bir çizgi roman uyarlaması olan klasik vampir insan savaşının anlatıldığı vasatın altında;western-korku türünde bir filmdir kendileri.Uzun yıllar önce vampirler ve insanlar savaşır.Vampirler kazanır.İnsanların soyu tükenmekte iken insanlar kendilerine korunaklı bir şehir inşaa ederler.Bu şehrin yönetimi ise papaz amcaların elindedir.Bu papaz amcalar savaşı kendi lehlerine çevirmek için özel yetenekleri olan PRİEST(RAHİP) sıfatlı savaşçılar yetiştirirler.Bu savaşçıların devreye girmesiyle savaşın seyri insaların lehine döner ve savaş kazanılır.Artık tehlike yoktur ama bir yere kadar....
Film türü sevenler için kaçırılmayacak bir film.Ancak ben de bu tarz filmleri sevsem de bana yavan bir film gibi geldi diyebilirim.Ancak filmin sonunda ikinci filme kapı açıldığından eğer öyle bir şey olursa merakla bekliyorum.2011 yapımı filme İMDb 5,7/10 puan vermiş.Benim puanım da 5/10...Sonuç siz bilirsiniz kaçırılacak pek bir şey yok.Ama ikincisi gelirse bir şey diyemem..;)

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites