2 Temmuz 2011 Cumartesi

Resmimize Sevinç Katan Adam

TRT 'nin biz sanatsız kalmış insanlara en güzel hediyelerinden biri olan bu komik ''bonus saçlı'' saçlı  abimizi hatırlayanınız var mı ?Bob Ross diye tabir ettiğimiz bu abimiz pazar günleri TRT 2 'de saat 13:00 civarı ekranlarımıza konuk olur ; resim yapmanın aslında ne kadar kolay olabileceğini bizlere anlatıp dururdu.Ve bu tezini destekler mahiyette 15-20 dakika içerisinde kocaman bir tuvale inanılmaz doğa resimleri yapar ; bizim de bunu ağzı açık ayran budalası gibi seyretmemizi sağlardı.



Önce karşımıza beyaz,boş bir tuvalle çıkan bu abimiz elindeki spatula,bir kaç tane boya badana fırçası ve envai çeşit diğer fırçalarını sanki hiç oralı değilmiş gibi tuval üstünde gezdirir;biz de ekran başında yavaş yavaş şekillenen dağ,tepe,bayır resimlerine bakarak ağzımızı toplamaya çalışırdık.Bu abimiz o kadar rahat bir şekilde yapardı ki resimlerini, o günkü proram bittikten sonra gaza gelip ben de yapabilirim demeyen kaç kişi vardır acaba diye merak ediyorum.Belki sırf bu abimizin verdiği gazla kimbilir aramızdan kaç kişi ressam olmaya heveslenmiştir Allah bilir ! Misal ben istedim :)

Bob Ross Dağ Yapıyor

Peki sizin dimağınızda kaç tane renk ismi var ? Sarı,mavi,kırmızı,yeşil vs vs.İşte bu abimiz bizim dimağlarımıza değişik renk isimlerini de yerleştirmiş bir zattır.Titanyum beyazı, prusya mavisi, van dyke kahverengisi,alizarin kırmızı gibi pek çok renk Bob Ross abimiz sayesinde kişisel literatürümüze kayıtlanmıştı.Bu abimiz sayesinde her seferinde ağzınız açık kalır,vay be der ve sürekli doğal gaza gelirdiniz zira abimizin çizdiği uzunca bir kahverengi çizgi iki dakika sonra bir ağaca,yine çizdiği ters V ler bir anda dağa tepeye dönüşüverirdi.Onun sayesinde resim çizerken hata yapmaktan asla korkmazdık ve resim bizim resmimizdi.Neyi nerede istersek orada çizebilirdik.Çünkü tuval bizim özgür dünyamızdı.

Bob Ross Ağaç Yapıyor

Velhasılı kelam bizlere resim yapmayı sevdiren, her pazar günü içimize ''Resim Sevinci '' düşüren bu abimizi saygıyla anıyoruz.Zira kendisi kanser yüzünden vefat etmişti.Ama adı hala aklımızda ve umarım Bob Ross abimizin sincabı mutlu yuvasında rahatça yaşıyordur. :)

2 yorum:

BuRCu dedi ki...

Ressam olma hayali kurmamıştım; çünkü ben de resim yapabilme yeteneği olmadığını anlamam kolay olmuştu :) Bu yüzden o zamanlarda denememiştim; ama lisede tuval çalışmasında ağaçlardan yapmayı denemiştim, yoksa içimde kalacaktı :) Sonra doğaçlama değil de bir resme bakarak daha iyi iş çıkardığımı anladım, yine hüsrandı yani.

Adsız dedi ki...

Ben de bakarak çizmeye çalışanlardanım ama ben fırsat bulursam Bob Ross abinin izinden gidebilirim :)

Yorum Gönder

Yorumlarınız Türkçe yazım kurallarına uygun olduğu için;hakaret içermediği için teşekkürler

Add to Technorati Favorites